Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

❒ KROK PO KROKU

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij formularz "Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego".
  2. Pamiętaj o:
    1. uszkodzonym dowodzie osobistym,
    2. ważnym paszporcie lub innym dokumencie potwierdzającym tożsamość (do wglądu).
  3. Udaj się do dowolnego urzędu gminy/miasta i dokonaj zgłoszenia.
  4. Odbierz zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.



 ❒ WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego".
  2. Dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu).
  3. Ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).



 ❒ OPŁATY

  • Brak.



 ❒ MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU

  • Dowolny urząd gminy/miasta.



 ❒ JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

  • Dowolny urząd gminy/miasta w którym złożono zgłoszenie utraty bądź uszkodzenia dowodu osobistego.



 ❒ TERMIN ODPOWIEDZI

  • Bez zbędnej zwłoki.



 ❒ TRYB ODWOŁAWCZY

  • Brak – czynność materialno – techniczna.



 ❒ UWAGI

  • Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium RP – dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. http://epuap.gov.pl/wps/portal http://epuap.gov.pl/wps/portal
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego – zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
  • Dodatkowo, w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego w formie elektronicznej, posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek przekazać uszkodzony dowód pocztą lub osobiście do organu, do którego skierował zgłoszenie.
  • Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
  • Za posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje jego rodzic, opiekun prawny lub kurator.
  • Dowód osobisty unieważnia się z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia.
  • W przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza należy niezwłocznie wystąpić z wnioskiem o wydanie dowodu osobistego.



 ❒ PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 391 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2014r., poz. 1114 ze zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. 2015 r. poz. 212).



 ❒ WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI

  1. Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.


 ❒ ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 6
Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Kadzidło
Nazwa dokumentu: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Grażyna Szymczyk, Magda Sakowska
Osoba, która udostępnia informację: Sylwester Marchewka
Data wytworzenia informacji: 06.11.2025 20:55:02
Data udostępnienia informacji: 06.11.2025 20:57:28
Data ostatniej aktualizacji: 06.11.2025 20:55:08
Rejestr zmian